« Úvod | Zazvonil zvonec... po... »

Kterou část mozku používáte?

Řekni na kterou stranu vidíš se otáčet tuto siluetu - já ti řeknu jak pracuje tvůj mozek.
Silueta



Tančí tato tanečnice ve směru nebo proti směru hodinových ručiček?

Obě odpovědi jsou pravdivé a jsou závislé na tom, kterou část mozku pozorovatel právě používá ke zkoumání jejího pohybu. Jsou lidé co budou skálopevně přesvědčeni o otáčení ve směru hodinových ručiček stejně tak jako jejich odpůrci přesvědčení o protipohybu. Jsou i takoví co dokážou vnímat oba směry otáčení.

Většina lidí uvidí tanečnici v pohybu proti směru hodinových ručiček což znamená, že používá levou polovinu mozku. Pro ty co vnímají pohyb ve směru hodinových ručiček to znamená, že použili pravou část mozku.

Teď už zbývá jen zmínit význam fungování jednotlivých mozkových hemisfér.
Mozek

Levá hemisféra
- alespoň u většiny lidí - ovládá pravou polovinu těla. Kromě toho je
sídlem logiky, řeči a vůle. Díky ní dokážeme pracovat s fakty, daty a
čísly, máme smysl pro míry a váhy a dokážeme provádět matematické
operace. Zodpovídá také za náš systematický přístup, analytické myšlení
a cit pro řád.

Pravá hemisféra
přichází ke slovu pokaždé, když zapojíme svoji fantazii a tvořivost.
Umožňuje nám vnímat obrázky, schémata, barvy a další grafické prvky,
stejně jako hudbu a rytmus. V pravé hemisféře sídlí emoce, chutě a
vůně. Díky ní se můžeme nechat dojmout a zasmát se dobrému vtipu. Nebo
používat syntetické myšlení. Ovládá levou polovinu těla a také náš
vegetativní nervový systém, zodpovědný za trávení, pocení, úzkosti a
radosti.

Zajímalo by mně zda to použití určité poloviny mozku je ovliněno i pohlavím. Proto přikládám anketu jak jste na tom vy.
  

15.10.2008 10:29:32 | stálý odkaz
Jak vám se točí tanečnice?
jsem žena a ve směru hodinových ručiček
 
  6110/14.4%

jsem muž a ve směru hodinových ručiček
 
  6074/14.3%

jsem muž a chvilku tak a chvilku naopak
 
  3124/7.3%

jsem žena a chvilku tak a chvilku naopak
 
  4452/10.5%

jsem žena a proti směru hodinových ručiček
 
  1180/2.8%

jsem muž a proti směru hodinových ručiček
 
  1184/2.8%

jsem muž a stoji mi
 
  8411/19.8%

jsem žena a stojí mi
 
  11974/28.2%

celkem hlasovalo: 42509

Komentáře

100 komentářů:
  • 09.03. 20:22, Geralt

    Je zajímavé, že v anketě jednoznačně vedou ti, kteří vidí pohyb po směru hodinových ručiček. Tuto statistiku potvrzuje i zkouška v rámci rodiny a školy.

  • 02.06. 14:56, ZajiCZ

    Mno, podle mně to záleží na času pozorování. Točí se chvíli za levou paží, po nějaké chvilce se začne otáčet za pravou paží, po další chvilce se opět otáčí za levou, tudíž je to ovlivněno programem, který za časový úsek změní chod do protisměru. Je to pouze oblbnutí lidí. Zdar.

  • 14.06. 18:18, Slávka

    ZajiCZi, nemáte pravdu - pohyb je stále stejný. Nejprve jsem si myslela, že se točí po směru hodinových ručiček, ale syn v tutéž dobu tvrdil, že se točí chvíli tak a chvíli naopak. Tak jsem na to zkusila přijít, jak se dívat a povedlo se - točí se na tu stranu, na kterou chci - v libovolných a libovolně dlouhých časových úsecích.

  • 15.06. 22:25, Hlehule

    Je to tak, jak říká Slávka. Také jsme na to koukali dva a každý to vidí jinak. A když se budete soustředit, dokážete ji otočit. Jinak jsem žena a točí se mi proti směru ručiček.

  • 22.06. 15:58, David

    .

  • 22.06. 17:48, David

    Zdravím všechny obdivovatele tohoto oběvu,.... Chtěl bych vám zdělt svůj oběktivní i suběktivní pohled na danou věc :) ...: Oběktivně mužu řici že tenhle oběkt se opravdu jakoby muže točit oběma směry, a ne jen to, jak je to možné ? .... Tak nejprvě si daný oběkt zjednodušíme pro pochopení, a to tak, že nějakou tabulkou ( třeba druhým oknem prohlížeče) si zakryjeme celou rotující postavu tak, abychom viděli pouze rotující tu nohu, která se jakoby dotýká země ,....Zadruhé musíme střídavě zapojit obě části mozku :).... poté si uvědomíme tu jinou zkutečost, že jakoby ta samotná noha neotáčela o 360 stupnů , ale jenom o pouhých 180 tupnů a to jakoby sem a tam , sem a tam, prostě jako kyvadlo z jedné strany na druhou, ...... Co tím chci řict ? Že v tomto bodě je nejjednoduší změnit vaší orientaci myšlení, tak aby váš dojem otáční se ze vteřiny na vteřinu měnil. Až si tohle vyzkoušíte se samotnou nohou , tak poté odstrantě danou clonu a zkuste si to s pohledem na celou postavu, aby se vám změnil směr musíte se zase pevně soustředit jen na tu stojící "šlapku" by vás nemátl rotující zbytek těla. Díváte se na ní a myslete na to že se pohybuje pouze sem tam , sem tam , jak myle si domyslte směr rotování, tak pode toho bude vám ten krásný stín rotovat :) Mimochodem když přivřete oči a podívate se na každou partii tela zvlášt, tak dokonce mužete si domyslet že postavička jakoby opravdu byla jen na místě a pohybovala jen rukama ,nohama, hlavou, ale přitom se netočila . Co se týče suběktivního pohledu pohledu si myslím že tadyk více lidem co tu byli se obějt točil po směru hod. ručiček ,nebot většina lidí co tu byla je takových ,že mají rádi záhady a vubec takové ty abstraktní věci, ale ti co jsou trošku s logikou a myšlením někde jinde (ti s více myslící levou částí) dělají nejspíš něco momentálně jinýho, než aby se zajímali o věci které je samovolně napadnou. Myslí jim to jinak a tohle by brali asi jako za počitačoví program jak tadyk uvedl jeden kolega.

  • 20.09. 18:22, Michal

    oběma směry.... měním si směr, jsem asi divnej, hah :o)))

  • 27.09. 18:02, Markéta

    Michale, nejsi divný, já si s ní taky umím pohybovat. Nejřív se mi pořád točila jedním směrem a všichni z rodiny mi tvrdili, že se točí na druhou stranu. Pak se nám najednou "přepla", ne ve stejný okamžik, tak jsem se snažila na to přijít. Opravdu jen záleží na tom, jak to člověk vnímá. Pokud si nafotí jednotlivé okamžiky a dívá se na siluetu, pak si uvědomí, že může být otočená obličejem dopředu i dozadu a pak už jen záleží, jak to zpracujeme. Já jsme se naučila směr točení "přepínat". ALE jde to jen v poloze, kdy je na boku.

  • 29.10. 10:12, Exactus Leo

    Jak jste tam popisovali, že levá je o faktech a vědě a ta pravá o emocích a citech, tak mi hodně pomohlo ovládat ten obrázek. Když začnu myslet logicky pohne se doleva a když emočně tak doprava. Dokážu s ní pohybovat a většině to prý nejde. Je to úžasná věc

  • 22.12. 18:47, olda

    to ZajiCZ: není to prostorový obrázek, ani není barevný, představ si že je to placatý čtverec, ten by se vlastně jen zužoval až do čárky a pak zase rozšiřoval, čili když to není přímo v prostoru nebo tam není něco podle čeho lze otáčení rozeznat nelze to určit. (třeba kdyby na dívce bylo něco barevného) Zkrátka se vůbec nejedná o otáčení jen se nám to zdá a je na našem mozku v jakou chvíli se mu to bude jak zdát. Když se budete chvíli dívat vedle a budete mít trochu štěstí, podaří se vám ji vidět otáčet se zase zpět :)

  • 17.01. 10:44, ja

    Po chvilce si přehdí nohy a točí se na te druhé noze.

  • 04.02. 15:46, Katka

    Davidéééé! Ty hrubky, to se nedá číst ať je tam cokoliv. Po pár řádcích to vzdávám :)))

  • 25.02. 12:03, Petr

    Podle mě prostě závisí na tom, z jaké perspektivy se na siluetu díváme. Pokud se na to díváme jako na obrázek na monitoru a sledujeme jen "stranu kterou je natočena k nám", tak se točí doleva - zaměříme se třeba na bod na její ruce a vidíme, jak se po monitoru pohybuje z pravé strany na levou, pak se otočí a pohybuje se opačně. Pokud se ale vžijeme do pozice té figuríny a to je podle mě jediný smysluplný pohled, tak se otáčí za svou vlastní pravou rukou. Proto je podle mě správná odpověď doprava. Nemá přece cenu hodnotit ten pohyb z relativní pozice jestli se dívám zhora, zespodu, zepředu, zezadu.

  • 20.03. 10:44, fakta

    to: Geralt Tento test by se mel merit prvnich 5 vterin a pote odhlasovat v ankete. Text mohl ovlivnit hlasovani. Dalsi moznost, proc je vysledek ankety opacny muze byt, ze takoveto podobne stranky vyhledavaji spise pravaci. Proc mohl ovlivnit text a obrazky hlasovani? Z textu plyne, ze pravaku je nekolikrat mene, nez levaku, coz vede k pocitu, ze musim patrit k mensine, nebot ja levak musim byt vyjimecny, takze bud odhlasuji opacne (sobec), nebo budu zkoumat siluetu tak dlouho, dokud se konecne nezapoji prava cast a kdy se silueta konecne roztoci opacne. Se slovy jsem "vyjimecny", odhlasuji, cili jsem si navodil pocit, ze jsem odhlasoval pravdive a tudiz spravne. Jako dukaz bych opsal 2 znaky leve casti: analyticke mysleni a logika

  • 20.03. 11:14, fakta

    realna cisla: proti smeru Muzi 154 / 90 Zeny 213 / 89 po smeru Muzi 18 / 10 Zeny 26 / 11

  • 20.03. 11:16, fakta

    za lomitky jsou procenta :-)

  • 05.04. 02:32, Comancheo

    Zajímavé, tohle mě nikdy nenapadlo, narazil jsem na tyto stránky náhodou, akorát jsem něco doprogramovala chtěl jsem se trochu uvolnit. Ze začátku (jak jsem hlasoval) se mi otáčela po směru hodinových ručiček, avšak zachviličku už se mi točila jen proti a jen těžko jsem to vracel zpět. Každopádně jsem se u toho pobavil. Díky autorovi.:o)

  • 09.04. 08:26, jumbo

    Tak mě se točí chvilku proti a chvilku po směru. Jak kdy a trvá to různě dlouho.

  • 25.09. 10:57, Lukas

    Zajímalo by mě jak může stát. Co to znamená?

  • 26.11. 21:17, Sara

    chvíli ji sledujte, obraz se jednou točí doleva a potom doprava,není to řízeno hemisférami,ale směry se střídají ;)

  • 26.11. 23:20, Violett Faust

    Sara není pravda že se točí sama oběma směry,protože kdyby to způsobovala animace tak by to bylo ve stejném intervalu,mně se jednou točí sem tam sem tam a pak zase chvilku déle jedním směrem atd...a myslím si že to i souvisí s tím nad čím právě přemýšlím

  • 08.01. 20:01, Pavlína

    Točí se mi také, jak chci. Určuji si směr a nechala jsem se dívat celou třídu dvanáctiletých dětí. Bylo to zábavné. Polovina dětí po chvilce dokázala měnit směr pohybu.

  • 24.02. 15:27, Dalik

    Všiměte si, že noha která se nedotýká země je v našem 2D pohledu o něco níže když jde z prava doleva a pak zase o něco výše když jde z leva doprava. Pokud se na animaci zadíváme, tak nám přirozený cit pro perspektivu správně vnutí myšlenku, že když je zvednutá noha ve 2D níže, tak je k nám blíž a když je vidět výše, tak je od nás dále, neboli vzadu virtuální 3D scény. Postava se tedy ve virtuálním 3D vždy otáčí po směru hodinových ručiček, je to dáno jednoznačným průmětem ze 3D do našeho 2D a vůbec to nesouvisí s hemisférami. Situace by mohal být diskutabilní pouze v případě, že bychom se na postavu dívali zespodu, neboli přes průhlednou podlahu, pak by se otáčela proti směru hodinovách ručiček. Pokud někdo vnímá otáčení obráceně, tak to není příznakem používání druhé hemisféry, ale pouze důkazem špatného smyslu pro perspektivu.

  • 01.03. 22:56, Petra

    Tu tanečnici si přehazuju,.... ale bezmišlenkovitě se mi jeví po směru h.r.

  • 26.06. 18:15, Jenik

    Neubranim se reakci na mistni chytroliny. Zejmena na Mr. 24.02. 15:27, Dalik. dle něj se jistojiste z grafického hlediska točí po směru ručiček jelikož noha která "není na zemi" (na zemi není ani jedna, ale autor zjevně myslel pokrčená noha, je při jednom pohybu výš a při druhém níž nicméně tentýž pohyb nahoru a dolu dělá i noha která "má být nejspíš na zemi" takže to opět nic nepotvrzuje, pouze se celá figura pohybuje kyvadlově odshora dolů. Můj vlastní názor zní, že je velmi snadné vidět jí točit se na obě dvě strany, ale programově a graficky jí prozrazuje stín dole. Pokud se velice pozorně podíváte, aby se figurína točila protisměru ručiček musela by pod sebou mít velmi nerovnou plochu, aby vrhala takovýto stín. Tedy při tvoření této animace se figura otáčela proti směru hod. ručiček. BTW: Díky tomu stínu je velmi snadné si jednotlivé pohledy přehazovat.

  • 12.07. 10:32, michal

    vse je to o tom co chces videt !

  • 02.08. 14:07, Audisek

    Mě se točí většinu času proti směru hodinových ručiček, když se podívám na mojí ruku a zpět tak po směru a když se podívám na její stín tak opět proti směru.

  • 19.09. 22:59, kissie

    ale prd program ... ja kdyz se na to divam umím ovlivnit jeji pohyb po jedne otačce ... zas na jinou a zas na jinou ... aj aby jen kmitala takže žadný program !!! prvne co sem to videl tak to bylo ve smeru hodin ručiček ;-)

  • 22.09. 16:41, Ediinka

    Líbí se mi ta možnost odpovědi v anketě "jsem muž a stojí mi " ... Tak nevím, jakou mozkovou hemisféru (a jeslti vůbec mozek) používají ti, co klikají na tuto odpověď, ale myslím, že většina z nich odpovídá na něco jiného, než bylo původním záměrem ankety :D

  • 22.09. 16:44, Ediinka

    Jo a to, že osoba stojí asi znamená, že se zasekl počítač,ne? :D JInak zajímavé, ale znám to. Také se mi směry střídají,ale musím se podívat jinam a pak zpět.

  • 12.11. 23:42, Hana

    Důležité je zaměřit se na střed..medit.) , jako ostatně ve všem ...

  • 21.03. 16:00, NIkdo

    Stačí, aby člověk zatínal pravou ruku a dělal pohyb nahoru a dolu.. bude se otáče proti směru a pak zkrátka udělat to samé levou a začne se otáčet obráceně.

  • 13.06. 21:38, kacena

    Ked som pozrela na obrazok tocila sa v smere a ochvilu v protismere a zasa v smere..tak som sa zadivala a tocila sa iba v smere..precitala som si popisy pod obrazkom a vrarila som sa spet k nemu a lostava stala bez pohybu..co to znamena?

  • 13.06. 22:52, martin

    plno lidi tady moudruje kam se toci a ze jednou tam a jednou zpatky a kam koukat na ruce a nebo na stred ale koual nekdo na chodidlo kam se ,,porad,, toci. po smeru hodinovych rucicek.ale je to sranda to tady cist ty nazory lidi ...

  • 30.08. 16:14, Hütterhof

    Tyhle testy nejsou důvěryhodné a přesné.

  • 30.08. 16:15, Hütterhof

    Tyhle testy nejsou důvěryhodné a přesné.

  • 13.09. 09:05, hanka

    To je pěkný testík na funkci hemisfér. Když jsem uvolněná, a zpravidla jako první v pořadí při pohledu na panenku, točí se doprava. Jakmile se začnu soustředit na psaný text a panenku posunu do okrajového, periferního vidění, "přepne se" a točí se doleva a tak již zůstane, dokud se zase neuvolním a ona se přepne opět do pravotočiva. Možná to mám jednoduché jako ty děti, cvičím jógu a jsem zvyklá se rychle uvolnit. Moc hezké, dík. Pane Hütterhofe, tady nejde o nějakou přesnost nebo důvěryhodnost. Je to optický klam a jeho subjektivní vyhodnocení tím kterým mozkem. Třeba jako se většině lidí zdá, že rychle se otáčející kolo auta se točí jakoby nazpět.

  • 13.09. 09:06, hanka

    To je pěkný testík na funkci hemisfér. Když jsem uvolněná, a zpravidla jako první v pořadí při pohledu na panenku, točí se doprava. Jakmile se začnu soustředit na psaný text a panenku posunu do okrajového, periferního vidění, "přepne se" a točí se doleva a tak již zůstane, dokud se zase neuvolním a ona se přepne opět do pravotočiva. Možná to mám jednoduché jako ty děti, cvičím jógu a jsem zvyklá se rychle uvolnit. Moc hezké, dík. Pane Hütterhofe, tady nejde o nějakou přesnost nebo důvěryhodnost. Je to optický klam a jeho subjektivní vyhodnocení tím kterým mozkem. Třeba jako se většině lidí zdá, že rychle se otáčející kolo auta se točí jakoby nazpět.

  • 23.09. 17:31, Klára

    Úžasný! vidím ji otáčet se doprava a když se na ni víc zaměřím, zejména na ruce, tak se "přepne" a očí se do leva :-)

  • 23.09. 20:38, Jarmila

    Jsem žena a panenka se točí v pravidelných rytmech doprava i doleva.

  • 23.09. 23:29, Marie

    Točila se po směru, ale po pár pokusech se mi točila po směru, jaký jsem chtěla.

  • 24.09. 23:36, Kryštof

    Po minutě sledování jsem se naučil " ovládat " otáčení té postavy ale nejdřív se točila po směru hodinových ručiček :)

  • 24.09. 23:37, Kryštof

    Po minutě sledování jsem se naučil " ovládat " otáčení té postavy ale nejdřív se točila po směru hodinových ručiček :)

  • 25.09. 13:00, Eva

    Ať dělám,co dělám,točí se ve směru hodinových ručiček

  • 25.09. 19:13, Ivona

    Točí se,tak, jak chci aby se točila...

  • 26.09. 08:26, Posledni Trojsky Bojovnik

    toci se mi jakoby do boxerskeho side - steepu v ortodoxnim garde tj.jak boxuje pravak a pro neznale boxu "PROTI SMERU HODINOVYCH RUCICEK"CO SE Z TOHO DA ODVODIT-??? ZE JSEM Z HVEZD A CLOVEK BY ME NEVYMYSLEL-???

  • 26.09. 10:57, Marika

    kdyz jsem se nedivala primo na obrazek a tojen z pocatku, jako by mi preskakovala a chvilku se i tocila proti smeru, i po smeru.. Pak kdyz jsem se divala na obrazek, tak se mi uz jen tocila po smeru....:-) Preji hezky dnik...)))

  • 26.09. 10:57, Marika

    kdyz jsem se nedivala primo na obrazek a tojen z pocatku, jako by mi preskakovala a chvilku se i tocila proti smeru, i po smeru.. Pak kdyz jsem se divala na obrazek, tak se mi uz jen tocila po smeru....:-) Preji hezky dnik...)))

  • 26.09. 10:58, Marika

    kdyz jsem se nedivala primo na obrazek a tojen z pocatku, jako by mi preskakovala a chvilku se i tocila proti smeru, i po smeru.. Pak kdyz jsem se divala na obrazek, tak se mi uz jen tocila po smeru....:-) Preji hezky dnik...)))

  • 26.09. 11:06, Marika

    jee...jde to i na stranu... koukala jsem se na dcerku a pak z boku na PC a videla kjsem tamo ba smery i dyl...))) libi se mi to..)))):-D

  • 26.09. 13:28, Magdalena Podaná

    Ta poslední možnost je zvláštně napsaná :-)

  • 26.09. 19:36, muz z vyssi hemisfery

    wow uzasne,nejprve se mi tocila pouze proti smeru. Pak jsem precetl nekolik komentaru a zkusil znova. Stale se tocila jen proti smeu. Zkusil jsem tedy donutit mozek aby opravdu vnimal opacny pohyb (napriklad jsem hlavou mirne otacel do protismeru) stale nic - zatvrzele se otacvela do protismeru. Pak jsem se opet zacetl do komentaru a opet zkusil obrazek. A bum ho! zmena! uzasne :D Pomohl mi k tomu obrazek z krouzicimi ptaky nahore. sledoval jsem ptaka co se tocil proti smeru figuriny ( a soucasne jakoby figurinu) pak jsem se zajledel pouze jen na nohu postavy a ejhle pri pohladu na komplet posatavu - zmena smeru! Pak jsem ji opet prinutil se otacet opacne. (jeste zkusim to s tou zatatou pesti,to zni zajimave)

  • 26.09. 19:36, muz z vyssi hemisfery

    wow uzasne,nejprve se mi tocila pouze proti smeru. Pak jsem precetl nekolik komentaru a zkusil znova. Stale se tocila jen proti smeu. Zkusil jsem tedy donutit mozek aby opravdu vnimal opacny pohyb (napriklad jsem hlavou mirne otacel do protismeru) stale nic - zatvrzele se otacvela do protismeru. Pak jsem se opet zacetl do komentaru a opet zkusil obrazek. A bum ho! zmena! uzasne :D Pomohl mi k tomu obrazek z krouzicimi ptaky nahore. sledoval jsem ptaka co se tocil proti smeru figuriny ( a soucasne jakoby figurinu) pak jsem se zajledel pouze jen na nohu postavy a ejhle pri pohladu na komplet posatavu - zmena smeru! Pak jsem ji opet prinutil se otacet opacne. (jeste zkusim to s tou zatatou pesti,to zni zajimave)

  • 26.09. 19:36, muz z vyssi hemisfery

    wow uzasne,nejprve se mi tocila pouze proti smeru. Pak jsem precetl nekolik komentaru a zkusil znova. Stale se tocila jen proti smeu. Zkusil jsem tedy donutit mozek aby opravdu vnimal opacny pohyb (napriklad jsem hlavou mirne otacel do protismeru) stale nic - zatvrzele se otacvela do protismeru. Pak jsem se opet zacetl do komentaru a opet zkusil obrazek. A bum ho! zmena! uzasne :D Pomohl mi k tomu obrazek z krouzicimi ptaky nahore. sledoval jsem ptaka co se tocil proti smeru figuriny ( a soucasne jakoby figurinu) pak jsem se zajledel pouze jen na nohu postavy a ejhle pri pohladu na komplet posatavu - zmena smeru! Pak jsem ji opet prinutil se otacet opacne. (jeste zkusim to s tou zatatou pesti,to zni zajimave)

  • 26.09. 19:36, muz z vyssi hemisfery

    wow uzasne,nejprve se mi tocila pouze proti smeru. Pak jsem precetl nekolik komentaru a zkusil znova. Stale se tocila jen proti smeu. Zkusil jsem tedy donutit mozek aby opravdu vnimal opacny pohyb (napriklad jsem hlavou mirne otacel do protismeru) stale nic - zatvrzele se otacvela do protismeru. Pak jsem se opet zacetl do komentaru a opet zkusil obrazek. A bum ho! zmena! uzasne :D Pomohl mi k tomu obrazek z krouzicimi ptaky nahore. sledoval jsem ptaka co se tocil proti smeru figuriny ( a soucasne jakoby figurinu) pak jsem se zajledel pouze jen na nohu postavy a ejhle pri pohladu na komplet posatavu - zmena smeru! Pak jsem ji opet prinutil se otacet opacne. (jeste zkusim to s tou zatatou pesti,to zni zajimave)

  • 26.09. 19:36, muz z vyssi hemisfery

    wow uzasne,nejprve se mi tocila pouze proti smeru. Pak jsem precetl nekolik komentaru a zkusil znova. Stale se tocila jen proti smeu. Zkusil jsem tedy donutit mozek aby opravdu vnimal opacny pohyb (napriklad jsem hlavou mirne otacel do protismeru) stale nic - zatvrzele se otacvela do protismeru. Pak jsem se opet zacetl do komentaru a opet zkusil obrazek. A bum ho! zmena! uzasne :D Pomohl mi k tomu obrazek z krouzicimi ptaky nahore. sledoval jsem ptaka co se tocil proti smeru figuriny ( a soucasne jakoby figurinu) pak jsem se zajledel pouze jen na nohu postavy a ejhle pri pohladu na komplet posatavu - zmena smeru! Pak jsem ji opet prinutil se otacet opacne. (jeste zkusim to s tou zatatou pesti,to zni zajimave)

  • 26.09. 22:27, Marek

    Stojí, což je logické, když jde o obrázek. V originále jde o program, kde se mění tři obrázky a oko to může vnímat tak i tak...ale tady vidím jen obrázek s jednou polohou figuriny a pokud se někomu točí, tak má výbornou fantazii

  • 26.09. 22:28, Marek

    Aha, měl jsem seklou stránku, už se točí

  • 26.09. 22:31, Lucka

    Opravdu to funguje, kdyz v hlave pocitam priklady toci se doleva, kdyz si snazim predstavi krajinu treba s jednorozcem tak doprava. Zkuste to :)

  • 27.09. 01:35, Radka

    Když se dívám přímo, točí se mi po směru hodinových ručiček. Když se ale dívám trohu nepřímo, jakoby částečně bočním viděním, točí se proti hodinkám.

  • 27.09. 09:32, pirock

    tanečnice ve směru. Stín budí dojem, že proti směru. Takže oboje :-D

  • 27.09. 09:57, dendra

    Jednoznačně ve směru hodinovych ručiček,, spíš mě udivuje, že se nedokážu soustředit na to, aby se mi ta krasavice točila do protisměru když jsem to zkoušela

  • 27.09. 09:57, dendra

    Jednoznačně ve směru hodinovych ručiček,, spíš mě udivuje, že se nedokážu soustředit na to, aby se mi ta krasavice točila do protisměru když jsem to zkoušela

  • 27.09. 11:11, ina

    A je v tom skryto: vždycky můžeš změnit úhel pohledu ( na lidi, na věci, na události) když se na někoho díváme pohledem : ten je hnusný, nemožný, blbý... zkusme se podívat na něj jinak abudeme překvapení, co uvidíme a ještě víc budeme překvapení, jak on začne vidět nás

  • 27.09. 11:11, ina

    A je v tom skryto: vždycky můžeš změnit úhel pohledu ( na lidi, na věci, na události) když se na někoho díváme pohledem : ten je hnusný, nemožný, blbý... zkusme se podívat na něj jinak abudeme překvapení, co uvidíme a ještě víc budeme překvapení, jak on začne vidět nás

  • 27.09. 11:49, Marie

    Já si to můžu přepínat jak chci a kdy chci. Pokud "nepřepínám", vidím to po směru hodinových ručiček - myslím, že to obecně platí pro ženy - používat pravou hemisféru, ale kdykoliv moct přepnout na tu levou, případně je používat souběžně... Je to zajímavé a těším se až to vyzkouším na zbytku rodiny

  • 27.09. 11:49, Marie

    Já si to můžu přepínat jak chci a kdy chci. Pokud "nepřepínám", vidím to po směru hodinových ručiček - myslím, že to obecně platí pro ženy - používat pravou hemisféru, ale kdykoliv moct přepnout na tu levou, případně je používat souběžně... Je to zajímavé a těším se až to vyzkouším na zbytku rodiny

  • 27.09. 20:05, Dusan

    Možno to tu už stojí, nezvládam to čítať celé, ale postavička sa točí v smere hodín. Odhalil to tieň zdvihnutej nohy. Ale zaujímavý úkaz.

  • 27.09. 20:05, Dusan

    Možno to tu už stojí, nezvládam to čítať celé, ale postavička sa točí v smere hodín. Odhalil to tieň zdvihnutej nohy. Ale zaujímavý úkaz.

  • 27.09. 20:06, Dusan

    Možno to tu už stojí, nezvládam to čítať celé, ale postavička sa točí v smere hodín. Odhalil to tieň zdvihnutej nohy. Ale zaujímavý úkaz.

  • 27.09. 20:06, Dusan

    Možno to tu už stojí, nezvládam to čítať celé, ale postavička sa točí v smere hodín. Odhalil to tieň zdvihnutej nohy. Ale zaujímavý úkaz.

  • 27.09. 20:06, Dusan

    Možno to tu už stojí, nezvládam to čítať celé, ale postavička sa točí v smere hodín. Odhalil to tieň zdvihnutej nohy. Ale zaujímavý úkaz.

  • 27.09. 20:09, Dusan

    Oops, trochu to so mnou zacvičilo. Ospravedlňujem sa za viacnásobné opakovanie.

  • 27.09. 20:20, Michala

    Tak se zaměřte na ruce. Když se točí po směru, má skrčenou jinou ruku, než když se točí obráceně. Jednou levou, podruhý pravou... Možná se pletu, ale připadá mi to jako podfuk:-)

  • 28.09. 17:41, Lenka

    Jsem žena a každou chvíli se otáčí na jinou stranu :-)

  • 28.09. 19:41, Franta

    Jak se urcuje ten smer? Hodiny ma nad hlavou otocene dolu nebo jsou pod ni otocene nahoru?

  • 28.09. 23:10, Věra

    stále se točí jen po směru hodinových ručiček už jsem tu siluetu viděla vícekrát a stále stejně nechápu jak se někomu může točit obráceně i když se dívám jedním okem druhým okem střízlivá opilá pořád se točí stejně.

  • 29.09. 09:34, Dana Bednářová

    Točí se dorava

  • 29.09. 18:08, Kacoritta

    ;-) Provedla jsem si malý testík,..jelikož jsem chtěla vyvrátit myšlenku, že se figurína točí na jednu stranu a pak na druhou a že je to programem,.. Tak opravdu není!!! Nahrála jsem si asi minutové video a panenka se pořád točila po směru hodinových ručiček.. když jsem na záznam koukala, tak se mi začala točit i proti směru, pak zase po směru.. Ano a jde měnit směr libovolně jen tím, že člověk zapojí do činnosti jednu nebo druhou ruku.. Zajímavé ;-)

  • 29.09. 21:27, Tronco

    Ta anketa je blbost,někdo si k tomu mohl sednout a naklepat tam,kolik chtěl hlasů.... takže dost neobjektivní....

  • 29.09. 21:32, Tronco

    Fajn,tak to byl error matrix,už mi to nejde..... po druhém vstupu se mi zaseklo hlasování a už nemohu přidat,kolik chci hlasů a princeznička se mi začala točit,předtím jsem měl jen obrázek a tam to bylo vskutku jen o představivosti,tak to mám dva v jednom :D :D :D ... jsem divnej.... nedokážu si představit,že se točí v protisměru,ani když chci.....

  • 29.09. 21:56, Radek ŠRÁMEK

    ta baletka střídá směry, já vidím oba dva směry a do minuty se vystřídá. Je to chytáček, ale ty hemisféry jsou pravdivý..:-)

  • 30.09. 06:41, Gabriela

    Podle toho na kterou stranu nakloním hlavu :-)

  • 30.09. 10:26, Vašek

    Učinil jsem pokus pro potvrzení mojí 3. hemisféry tzn. střední. Vložil jsem PC s běžícím programem točící se ženy do vany a začal jsem napouštět vodu 36 stupňů teplou. Chvíli se točila vlevo, chvíli vpravo. Pak zůstala do vymizení stát. Tím se potvrdila u mne 3. hemisféra dle mojí prognózy i dle Gausovy křivky. Doporučuji i ostatním přenést pozornost tímto směrem.

  • 30.09. 13:31, Radim

    Vy si snad děláte prdel ??? je to program bože ! po 24 se otočí a změní směr BOŽE !!! nevím já jen doufám že vážně tomu nevěříte . Počítejte do 24 a otočí se v jiný směr sakra !!!! četl jsem na face lidí kteří to zdílejí ano je to sranda ale ... bože neříkám všichni ! ale v tom případě máte všichni už jen pravou stranu ! tohle opravdu souhlasí ! a já i levou protože mě serete !

  • 30.09. 20:10, Šárka Vondrášková

    Radime, to není pravda. Zbytečně se rozčiluješ. Já se na to chvíli soustředila. Taky se mi zdálo že to po chvíli změní směr ale není to pravda. Po chvlíli jsem se to naučila vnímat tak že sem měnila směr po 2-3 otočkách. Ten obrázek je naprosto symetrický takže ho můžeš vnímt tak nebo tak.

  • 30.09. 20:10, Šárka Vondrášková

    Radime, to není pravda. Zbytečně se rozčiluješ. Já se na to chvíli soustředila. Taky se mi zdálo že to po chvíli změní směr ale není to pravda. Po chvlíli jsem se to naučila vnímat tak že sem měnila směr po 2-3 otočkách. Ten obrázek je naprosto symetrický takže ho můžeš vnímt tak nebo tak.

  • 30.09. 20:10, Šárka Vondrášková

    Radime, to není pravda. Zbytečně se rozčiluješ. Já se na to chvíli soustředila. Taky se mi zdálo že to po chvíli změní směr ale není to pravda. Po chvlíli jsem se to naučila vnímat tak že sem měnila směr po 2-3 otočkách. Ten obrázek je naprosto symetrický takže ho můžeš vnímt tak nebo tak.

  • 18.10. 16:20, Pepa

    Ze začátku se mi točila podle levé ruky po chvilce koukání také, ale po nějaké chvilce jsem sjel dolů, abych se koukl co to znamená, ale když jsem se na ní podíval z5 točila se podle pravé ruky nechápu, ze začátku jsem myslel, že z nás někdo dělá blbce a tak jsem si otevřel nové okno a koukal jsem na ni stejnou chvíli a nezměnil se směr, pořád se otáčela podle pravé ruky :))

  • 18.10. 16:29, Henry

    To Radim: Nesouhlasím, opravdu to záleží na lidském vnímání. Animaci formátu .GIF jsem otevřel a koukl na jednotlivé snímky... Snímků je 34 a stále se opakují :) Mimochodem dle stínu nohy na zemi lze usoudit, že se otáčí proti směru hodinových ruček.

  • 23.10. 14:31, Madla Čevelová

    Dobrý den! Náhodou jsem našla Váš článek. A zjistila, že popisy hemisfér i s obrázkem jsou doslova převzaty z mého webu. Prosím, buď je z webu odstraňte, nebo alespoň připojte odkaz na původní zdroj: http://www.cevelova.cz/taky-pouzivate-jen-pulku-hlavy/ Předem děkuji a zdravím.

  • 20.11. 12:19, Vendy

    Zdravím . Otáčí se podle toho jak chci. chvíli mi to trvalo než jsem na to přišel jak ji ovládat ale jde to. Soustředil jsem se pak vždy na nakročenou nohu. Vendy.

  • 20.11. 12:23, Vendy

    Zdravím . Otáčí se podle toho jak chci. chvíli mi to trvalo než jsem na to přišel jak ji ovládat ale jde to. Soustředil jsem se pak vždy na nakročenou nohu. Vendy.

  • 20.11. 12:25, Vendy

    Zdravím . Otáčí se podle toho jak chci. chvíli mi to trvalo než jsem na to přišel jak ji ovládat ale jde to. Soustředil jsem se pak vždy na nakročenou nohu. Vendy.

  • 01.12. 18:16, l.kraitzová

    točí se doprava a kdyžmrknu, tak doleva....a pak po chvilce, když mrknu, tak zase doprava..

  • 13.12. 09:10, Radim

    Jsem muž a točí se po směru h.ručiček.Dokážu to změnit, ale to už se o to musím snažit.Tedy myslím si , že na jednu stranu to jde mnohem snáz a to je podstata.Nechte to volně plynout bez snahy to obracet...Podívejte se na to třeba 10x po přestávkách a ukáže se převaha a Váš originál....R.

  • 21.12. 21:13, josef benes

    Jsem muz :) A slecna se toci tak jak chci. reknu si ze chci aby tam nebo tam a ona se prizusobi. A ano, musi se pritom nejak zmenit jako ze nalada nebo co, neumim to moc popsat, ale jde to snadno ovladat vuli.

  • 31.12. 00:02, David

    Zdravím. Už se pokouším půl hodiny přehodit na opačný směr. Objevil jsem však zvláštní úkaz na které nemám vysvětlení. Když jsem si k monitoru dal zrcadlo, tanečnice se v něm točila v jiném směru než na monitoru, což se zdá nelogické neboť je tanečnice symetrická..

  • 09.01. 22:50, pepa

    Ahoj dival jsem se na tu siluetu asi 1 minutu a kdyz chci toci se po smeru a takei na druhou stranu muzete to vysvestlit dekuji

  • 09.01. 22:50, pepa

    Ahoj dival jsem se na tu siluetu asi 1 minutu a kdyz chci toci se po smeru a takei na druhou stranu muzete to vysvestlit dekuji



<< úvod

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se